ALGEMENE VOORWAARDEN
Anne de Groot
EquiMovement KVK83177922
Boijl, Friesland
Artikel 1: Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Myofascial Equine Therapist
Myofascial Equine therapist die zijn certificering behaalt heeft bij Centrum Dry-Needling- Andrea Schachinger, hierna afgekort tot MET
Paard
paard dat voor advies of behandeling door de klant aan de MET wordt aangeboden
Klant
eigenaar of bezitter/aanbieder van een paard aan wie door de MET advies verleend wordt, dan wel diens wettelijke vertegenwoordigers
Adviesgesprek
een gesprek van de MET met de klant resulterend in een behandelingsadvies ten behoeve van het paard. Het advies is gebaseerd op de door de klant verstrekte informatie en eigen waarneming en/of onderzoek van de MET
Behandeling
het doen van een spier-onderzoek bij het paard, alsmede het verlenen van een volledige myofasciale behandeling van het paard waaronder inbegrepen het geven van adviezen ten behoeve van een klant dan wel het paard in een consult
Behandelingsovereenkomst
een overeenkomst conform het principe van een inspanningsverbindtenis waarbij de klant om een advies en/of behandeling verzoekt en de MET dit verzoek honoreert, dan wel het aanbod van de MET een behandeling te starten waarbij de klant op welke wijze dan ook heeft aangegeven dit aanbod te (zullen) accepteren.
Artikel 2: Algemeen
1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte en alle overeenkomsten tot behandeling voor paarden, tenzij vooraf schriftelijk nadrukkelijk anders overeengekomen.
2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met de MET, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken. Al dan niet gedeponeerde voorwaarden van de klant en/of van derden zijn niet van toepassing.
3. Indien één of meerdere der bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, zullen de MET en klant in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige cq. vernietigde bepalingen overeen te komen, die zoveel mogelijk met het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in overeenstemming zijn.
4. De MET geeft telefonisch advies aan de klant en komt na overeenkomen met de klant op het door klant opgegeven (stal)adres om betreffend paard te behandelen.
5. Afspraken kunnen telefonisch, via watts-app bericht, via e-mail of contactformulier website worden gemaakt alsmede bevestigd.
Artikel 3: Overeenkomst tot behandeling
a. het vertrouwen tussen de MET en de klant op zo ernstige wijze is verstoord dat de MET geen werkbare situatie meer aanwezig acht;
b. de MET van mening is dat een (voortzetting van de) behandeling van hem redelijkerwijs niet verlangd kan worden omdat er geen redelijke kans meer is op een beoogd en/of gewenst resultaat;
c. de klant zal van een dergelijke beslissing zo spoedig mogelijk op de hoogte worden gesteld. De klant blijft verplicht de tot dan toe gemaakte behandelingskosten te voldoen.
Artikel 4: Adviesgesprek en behandeling
1. De MET adviseert de klant na een intakegesprek op basis van de door de klant verstrekte informatie en eigen waarneming van de MET.
2. De MET zal het adviesgesprek en/of de behandeling naar beste inzicht en vermogen uitvoeren.
3. Indien en voor zover een goede uitvoering van het adviesgesprek en/of behandeling dit vereist, heeft de MET het recht en de plicht (eveneens) te verwijzen naar een dierenarts of specialist.
4. De klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan de MET aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van het adviesgesprek en/of de behandeling, tijdig en juist aan de MET worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van het adviesgesprek en/of behandeling benodigde gegevens niet tijdig en/of juist aan de MET zijn of kunnen worden verstrekt, heeft de MET het recht de uitvoering van het adviesgesprek en/of de behandeling op te schorten en de extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de klant in rekening te brengen.
5. De MET is niet aansprakelijk voor schade, indien en voor zover die schade voortvloeit uit door de klant verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor de MET kenbaar behoorde te zijn.
6. Indien is overeengekomen dat het adviesgesprek en/of de behandeling in fasen zal worden uitgevoerd kan de MET de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten tot dat de klant de resultaten van de daaraan voorafgaande fase met de MET heeft teruggekoppeld.
Artikel 5: Verhindering
1. Indien de klant verhinderd is om op de afgesproken datum en tijdstip op het praktijkadres aanwezig te zijn (of de MET niet kan ontvangen) dient hij de MET hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen.
2. Wijziging of annulering van een opdracht om welke redenen dan ook, behoeft schriftelijke instemming van betreffende MET.
3. Indien de klant geen of korter dan een etmaal (24 uur) vóór genoemd tijdstip bericht van verhindering aan de MET geeft, is de MET gerechtigd om het honorarium voor de desbetreffende afspraak aan de klant in rekening te brengen.
4. Bij afspraken op een dag volgend op een zondag of op één of meer erkende feestdagen wordt de in lid 2 van dit artikel bedoelde termijn van 24 uur geacht in te gaan om 18.00 uur op de laatste voorafgaande gewone werkdag. Bij een gewone maandag gaat de termijn dus in om 18.00 uur op de voorafgaande vrijdag.
Artikel 6: Tariefstelling
Artikel 7: Betaling
Artikel 8: Verzuim en incasso
1. Indien binnen veertien dagen na de factuurdatum geen betaling is ontvangen door de MET is de klant van rechtswege in verzuim. Klant is in dit geval naast het verschuldigde bedrag gehouden de wettelijke rente per maand te voldoen. De rente over het opeisbaar bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat klant in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledige bedrag. Daarnaast is klant een bedrag van € 7,50 administratiekosten per aanmaning verschuldigd. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van klant zijn de vorderingen van de MET op de klant onmiddellijk opeisbaar.
2. Indien de klant ondanks aanmaningen niet tot betaling overgaat van het verschuldigde bedrag vermeerderd met rente en administratiekosten, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte eveneens voor rekening van de klant. In ieder geval is de klant incassokosten verschuldigd. De incassokosten worden berekend overeenkomstig het incassotarief zoals door de Nederlandse Orde van Advocaten in incassozaken wordt geadviseerd. De eventuele gemaakte redelijke gerechtelijke en executiekosten komen eveneens voor rekening van de klant.
Artikel 9: Vaststellen verschuldigdheid
1. Voor de bepaling van wat door of met betrekking tot het paard aan de MET verschuldigd is, zijn de boeken en de administratie van de MET bepalend, zulks behoudens tegenbewijs.
2. Bezwaren tegen de hoogte van het behandelingsbedrag schorten de betalingsverplichting niet op.
Artikel 10: Aansprakelijkheid
1. De MET wijst elke aansprakelijkheid vanwege een mogelijke wanprestatie van de hand, tenzij deze het gevolg is van opzet of grove schuld van de kant van de MET. Van opzet of grove schuld is pas sprake indien klant dit aannemelijk heeft weten te maken.
2. Indien de MET op enigerlei wijze aansprakelijk zal zijn is deze aansprakelijkheid te allen tijde beperkt tot het bedrag vermeld op de factuur cq. het bedrag waarop de MET op grond van zijn verzekering aanspraak kan maken. Aan klant zal op diens verzoek kosteloos een afschrift van de betreffende verzekeringspolis ter beschikking worden gesteld.
3. Vergoeding van indirecte schade is te allen tijde uitgesloten. Onder indirect schade is in ieder geval maar niet uitsluitend begrepen: gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door (bedrijfs)stagnatie.
Artikel 11: Overmacht
1. De MET en de klant zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor hun rekening komt.
2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorziend, waarop de MET geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor de MET niet in staat is de verplichtingen na te komen.
3. De MET heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat de MET zijn verplichtingen had moeten nakomen.
4. Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
5. Voor zover de MET ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is de MET gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte afzonderlijk bij de klant in rekening te brengen. De klant is gehouden deze rekening te voldoen als ware het een afzonderlijke overeenkomst.
Artikel 12: Geheimhouding
1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
2. Indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de MET gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken, en de MET zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is de MET niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is klant niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst op grond van enige schade, hierdoor ontstaan.
Artikel 13: Eigendom
1. Onverminderd het overigens in deze algemene voorwaarden bepaalde behoudt de MET zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de Auteurswet.
2. Alle informatie, kennis, adviezen, afbeeldingen, folders, technieken en/of ideeën vergaard en ontwikkeld voor en/of toegepast bij de uitvoering van een offerte, overeenkomst, adviesgesprek of levering na uitvoering van de opdracht, blijven het intellectueel eigendom van de MET. Deze is te allen tijde gerechtigd vrijelijk over deze informatie te beschikken.
3. Alle door de MET voor het adviesgesprek, de behandeling en/of de levering van andere diensten en zaken gebruikte hulpmiddelen, originele afschriften, (paard)klantkaarten en alle andere bescheiden en /of informatiedragers die betrekking hebben op het paard blijven te allen tijde eigendom van de MET.
4. Klant kan op verzoek tegen vergoeding van de kostprijs afschriften krijgen van de in lid 2 van dit artikel genoemde zaken.
5. De in lid 2 van dit artikel genoemde zaken zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de MET en de klant en mogen niet door klant zonder voorafgaande toestemming van de MET worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht, tenzij uit de aard van de verstrekte stukken anders voortvloeit.
6. De MET behoudt het recht de door de uitvoering van de overeenkomst toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voorzover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.
Artikel 14: Klachtenregeling
1. Klant is verplicht om door de MET te verrichten adviesgesprek, behandeling, te leveren zaken en/of andere uit de behandelingsovereenkomst voortvloeiende diensten onverwijld na ontvangst of na uitvoering te controleren op direct constateerbare gebreken en/of onvolkomenheden.
2. Klachten over de onder lid 1 van dit artikel genoemde door de MET verrichte handelingen dient klant binnen 7 dagen nadat het gebrek en/of de onvolkomenheid aan de klant kenbaar is geworden of had kunnen worden mondeling aan de MET kenbaar te maken en vervolgens uiterlijk binnen 7 dagen nadat klant zijn klacht mondeling kenbaar heeft gemaakt te worden gevolgd door zijn schriftelijke bevestiging van de klacht. Ingeval van overschrijding van een van deze termijnen vervalt iedere aanspraak tegen de MET betreffende een gebrek of onvolkomenheid.
3. Indien de MET de in lid 3 van dit artikel genoemde klacht gegrond acht heeft de MET te allen tijde het recht en dient hij daartoe door klant in de gelegenheid te worden gesteld om:
a. de prestatie alsnog binnen een redelijke termijn op de juiste wijze te verrichten indien zulks redelijkerwijs nog mogelijk is;
b. het gebrek of de onvolkomenheid alsnog weg te nemen dan wel een artikel of dienst te leveren zonder dat gebrek of die onvolkomenheid indien zulks redelijkerwijs nog mogelijk is;
c. het door klant verschuldigde bedrag te crediteren onder teruggave van het artikel met dat gebrek of die onvolkomenheid;
zulks ter keuze van de MET.
Artikel 15: Geschillenregeling
1. Op alle (behandelings)overeenkomsten tussen de MET en klant is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
2. Indien een geschil behoort tot de wettelijke competentie van de rechtbank, is de rechtbank van het arrondissement waarbinnen de MET gevestigd is, bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, onverminderd de bevoegdheid van de MET een geschil aan de volgens de wet bevoegde rechter voor te leggen.
3. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
Artikel 16: Depot
Deze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd ten kantore van de Kamer van Koophandel. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie zoals die geldt ten tijde van het totstandkomen van de overeenkomst
Behandelingen op afspraak
Regio Utrecht e.o. &
Noord-Brabant
KvK 83177922
Alle rechten voorbehouden | EquiMovement